Dinsdag 2 aug - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu Dinsdag 2 aug - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu

Dinsdag 2 aug

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

02 Augustus 2016 | Brazilië, Curitiba

Nadat alles is opgeruimd van de bbq van de vorige avond vertrekken we voor een stevige rit van Foz do Iguacu naar Curitiba; ruim 600 kilometer leggen we vandaag af en dat neemt het grootste gedeelte van onze dag in beslag.
Curtitiba is geen culturele stad en is absoluut niet toeristisch maar het is wel een schone stad. De nieuwe stad is de meest efficiënte stad van Brazilië en er is weinig armoede, dakloosheid en vervuiling. Het resultaat is een hoge kwaliteit van leven met veel groenvoorzieningen en een effectieve infrastructuur in een stad van bijna 2 miljoen inwoners.
Volgens Tripadvisor telt de stad 1200 restaurants, we kiezen voor het Madero house wat bekend staat om de beste burgers van de wereld. Sander koos voor de spareribs en ik heb de burger op en er is geen woord aan gelogen, heerlijk !