Zondag 31 juli - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu Zondag 31 juli - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu

Zondag 31 juli

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Paul

31 Juli 2016 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Vandaag hebben we een korte rijdag van 255 km welke ons naar Foz do Iguacu in Brazilië brengt. We slapen eerst een beetje uit om vervolgens in de ontbijtruimte met een aantal mannen de Formule 1 te kijken. Na het ontbijt vertrekken we richting Brazilië. Omdat het 1 rechte weg over asfalt naar de grens is lijkt het me leuker om toch iets meer van Paraguay te zien en zoek ik een binnendoor route op die ons hopelijk wat meer avontuur biedt. Het eerste stukje rijden over een B weg door wat dorpjes en daarna gaat de weg over op een soort Belgische kasseien weg. Als we deze weg helemaal blijven volgen zal het toch een lange dag worden en onze nieren worden weer aardig door elkaar geschud. We besluiten een weg in te slaan die ons weer naar de hoofdweg zal leiden en is ongeveer 50 km lang. Deze keuze blijkt de juiste en we rijden over een dieprode gravelweg door het heuvelachtige landschap tussen immens uitgestrekte gras en graanvelden, we rijden over een aantal houten bruggetjes en zitten helemaal in ons element, weer een lekker stukje offroad om van te genieten. Zo hebben we toch een stukje van het binnenland van Paraguay gezien. Net voor de grens tanken we alles nog een keer vol omdat de diesel hier een stuk goedkoper is als in Brazilië. Bij de grensovergang mogen we tot onze verbazing gewoon door rijden maar dit blijkt bij aankomst op de camping toch niet te kloppen, we moeten in Paraguay uitstempellen en in Brazilië instempellen voor personen en de auto verteld Dirko ons. Maar omdat het zondag is kan de auto sowieso niet aangemeld worden en moeten we morgen terug om alles in orde te laten maken. Voor het avondeten lopen we met een groepje naar het centrum en eten daar een heerlijke steak onder het genot van een paar meter bier.

• 03 Augustus 2016 - 21:07

Elt:

Paul en Sander, ik ben er eens voor gaan zitten om jullie geweldige verslagen te lezen. Wat ontzettend leuk om te lezen ( Paul jij schrijft geinig ! ). Wat een pracht reis zal dit zijn. Avontuur ten top. Voor de laatste dagen nog veel succes, en veel plezier in RIO! Liefs Elt.