Maandag 1 aug - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu Maandag 1 aug - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu

Maandag 1 aug

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

01 Augustus 2016 | Brazilië, Foz do Iguaçu

De rustdag is vandaag bedoelt voor 2 excursies; de Iguacu watervallen en de op 1 na grooste stuwdam van de wereld. Ook moeten we terug naar de grens overgang ( 15 km) om de auto in te klaren en onze paspoorten moeten nog worden af en in gestempeld.
Gisteren hebben wij overigens kennis gemaakt met 2 Nederlanders Jan en Magriet uit Eindhoven die met hun Toyota Landcruiser ook op de camping staan.
Dit gepensioneerde echtpaar is vanaf 2013 aan het reizen en ze waren blij wat Nederlanders aan te treffen. Ze zijn hun reis begonnen via Turkije, Iran, de oliestaten , Oost-Afrika naar Namibië waar ze de auto hebben ingescheept naar Paraguay zuid Amerika. Vanaf Februari dit jaar reizen ze rond in zuid Amerika en het plan is om in maart 2017 weer terug te zijn in Eindhoven. ( www.deeindervoorbij.nl )
De gehele groep ging mee naar de watervallen en Jan en Magriet vonden het leuk om met ons mee te gaan. In een colonne van 12 oranje auto,s en 1 witte Landcruiser gingen we naar Parque de Nacional de Iguaci.
De Iguaci watervallen zijn een geheel van tussen de 270 en 300 watervallen, afhankelijk van de hoeveelheid water die door de rivier Iguaci stroomt. In totaal zijn de watervallen 2,7 kilometer breed en vallen 82 meter naar benden. Het is indrukwekkend natuurverschijnsel wat zeker de moeite waard was.
Na de watervallen wilde de organisatie dat we eerst de papieren bij de grens in orde gingen maken. Dus eerst naar Paraguay uitstempelen naar Brazilië een stempel voor erin ( paspoort staat al aardig vol ) dan de auto inklaren. Dit alles kost 2,5 uur zodat de stuwdam erbij inschiet. ( jammer ) Dan maar op tijd naar de camping waar we alvast de voorbereidingen treffen voor de gezamenlijke bbq.
Wij maken een pasta salade en helpen met het snijden van de groente, de jonge gasten Stan, Wart en Joost zorgen voor het vuur en zijn verantwoordlijk voor het bakken.
Na het eten gaat Jack uit Woensdrecht aan zijn beloofde quiz beginnen en worden we ingedeeld in groepjes van 3. Jack heeft o.a. vragen samengesteld die wij lopende reis hebben meegemaakt of waar over verteld is. Het zijn leuke vragen en iedereen groepje doet zijn best om de juiste antwoorden in te vullen. Jack neemt de papieren in en over 2 dagen is de prijsuitreiking in Sao Paulo.
De boembox ( een soort van geluidsbox met disco licht) van Marijn wordt voor de dag gehaald en het wordt een gezellige avond.

• 04 Augustus 2016 - 09:51

Elske:

Hey mannen, mooi reisverslag. Leuk dat stel uit Eindhoven maar het is nog al wat omdat met zn tweetjes te doen. Wens jullie een goede reis voor de laatste kilometers. Op naar Rio.
    Groetjes ook van John die zit sinds dinsdag weer in Mexico.
    Elske.