Vrijdag 29 juli - Reisverslag uit Resistencia, Argentinië van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu Vrijdag 29 juli - Reisverslag uit Resistencia, Argentinië van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu

Vrijdag 29 juli

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

30 Juli 2016 | Argentinië, Resistencia

Immer geraden aus ! ( ja, er wonen hier ook veel Duitsers )
Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg naar Resistencia in het noordoosten van Argentinië en vlakbij de grens met Paraguay. De Andes gaan we verlaten en de trui en de jas kunnen we gaan opbergen. Het is een een lange saaie weg van 840 km en tijdens het schrijven van dit verslag is er eigenlijk weinig te melden. Totdat wij gaan tanken en Sander ontdekt een plas olie onder de auto. Waarschijnlijk een lekkage in de versnellingsbak en hiermee moeten wij volgens het technische team z.s.m langs een garage. Even daarna komt er via de 27 mc een bericht binnen dat Roger en Kevin een eenzijdig ongeval hebben gehad en dat ze zelf niet veel hebben maar de Ford F150 is totaal in de vernieling en total los. De schrik schiet er meteen in !
Bij het pakken van een flesje drinken achter de bestuurder stoel maakte Roger een stuurfout en kwam naast de weg terecht. Bij het terugtrekken van het stuur rolde de auto 3x over de kop de weg over en belande 30 meter naast de weg in de bossen.
De mannen zijn gelukkig heelhuids uit de auto kunnen komen en buiten een snij wond in de hand van Roger en wat blauwe plekken bij Kevin zijn ze er heel goed vanaf gekomen.
Roger wordt door een local naar het dichtstbijzijnde hospitaal gebracht waar zijn snijwond gehecht kan worden.
De oranje auto's die hierbij uit komen rijden ( wij reden voor Roger ) schrikken zich natuurlijk rot bij het zien van de auto. De organisatie handelt zeer professioneel en licht de autoriteiten in, de auto wordt leeggehaald en de spullen van Roger worden verdeeld onder de andere auto's. De wagen wordt opgetakeld en afgevoerd ( spijtig van de mooie auto maar het is maar blik )
Bij het weerzien in het hotel is de verslagenheid groot in de groep en iedereen is zich zichtbaar aangeslagen. Roger komt samen met de de Doctors Marijn en Geeske binnen en is erg emotioneel. Dit hakt er even in en iedereen blijft deze avond in het hotel bij elkaar en delen het bier en pizza's die op tafel staan.
Roger heeft besloten om de andere dag het vliegtuig naar huis te nemen, zijn reis zit erop zegt hij.
O ja, de olie lekkage ... totaal niet belangrijk meer, we gooien er af en toe wel een beetje olie bij !

• 30 Juli 2016 - 17:31

John En Elske:

Hoi Paul en Sander,
    Gelukkig goed afgelopen met de twee reisgenoten maar spijtig dat zij hun reis niet voort kunnen zetten. Voor de groep ook want het doel is eigenlijk dat je het met allen afmaakt.
    Mooi te lezen ( er zijn vandaag drie verslagen binnen gekomen) dat jullie in Argentinie ook van de wijn hebben genoten een mooie manier om Sander zijn verjaardag te vieren.
    Hopen dat het goed blijft gaan met de lekkage in de versnellingsbak.
    Groeten, John en Elske.

• 31 Juli 2016 - 18:25

M Kooijman:

Paul en Sander Leuk jullie reisverslag te lezen maar ik heb een verzoek .Willen jullie Kevin heel veel sterkte wensen van ons boppa en bomma En liefs

• 01 Augustus 2016 - 22:10

John & Wilma:

Hi Sander & Paul

De TV en kranten staan hier vol met verhalen van vervuiling in het water in de baai van Rio. De zeilers en surfers zouden er zelfs ziek van kunnen worden ... Als ik jullie was zou ik nog even in het kraakheldere water van Paraguay en Argentinië duiken. De laatste loodjes - genieten !!!