Dinsdag 19 juli - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu Dinsdag 19 juli - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu

Dinsdag 19 juli

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

19 Juli 2016 | Bolivia, Uyuni

Door de organisatie wordt erop gewezen dat er voor de komende dagen genoeg brandstof, water en eten moet worden ingeslagen zodat we zelfvoorzienend zijn.
Het eerste wat wij deze dag dan ook doen is inkopen doen en tanken de auto af.
De rit gaat vandaag van het mijnstadje Ururo naar een dorpje op de rand van de Zoutvlakte Coquesa.
Een van de populairste bestemmingen in Latijns-Amerika zijn de zoutvlaktes van Uyuni.
De weg ernaar toe is over een groot gedeelte over asfalt en de laatste 100 km is off-road. Het laatste stukje is dan ook machtig mooi om te rijden en hier komt de Patrol tot zijn recht. De krachtige 4x4 hobbelt op zijn gemak tegen stijlen hellingen op waar veel rotsen en keien liggen. De omgeving is prachtig en als wij een bocht door rijden zien wij de zoutvlaktes voor ons. Tijdens de voorbereiding hebben wij al een aantal foto's van de zoutvlaktes gezien maar als je dit live ziet is dit zo indrukwekkend dat je er stil van wordt. Zo ver je kunt kijken zie je een uitgedroogde vlakte wat zo groot is als half Nederland.
Vanavond slapen wij in een Hostal Maya Coqueza waar de vrouw van onze Spaanstalige gids DIrko uit Bolivia ( geweldige vent trouwens die al vanaf Paramaribo bij ons is )onverwacht voor ons het eten klaar maakt. Wij krijgen gehaktballen met aardappel pure door een Boliviaanse bereidt.
De kamer waarin wij slapen is gemaakt van zoutblokken en op de grond liggen zoutkorrels. Wij gaan op tijd naar bed want morgen gaat de wekker om 5 uur zodat we kunnen genieten van de zonsopkomst vanaf het cactuseiland Isla Incahuasi 55 km de Zoutvlakte op.

• 23 Juli 2016 - 00:18

Caroline:

Het gaat voorspoedig met de reis zo te horen. Leuk om zoveel nieuwe mensen te ontmoeten en avonturen mee te maken. Fijn om jullie verhalen te lezen. Zo blijven we toch een beetje op de hoogte. Lieve groetjes, Laurens Caroline Rik en Thijn

• 23 Juli 2016 - 00:40

Hetty And Brock:

Wow, wat een geweldige ervaring allemaal dat niemand je af kan nemen. Geniet ervan and don't forget to take time to TURN OFF YOUR WIFI so you can really enjoy it!

XOXO

• 23 Juli 2016 - 09:15

Basje:

Uyuni!! Erg bijzonder, zoals heel jullie reis daar. Elke keer weer gaaf om te lezen mannen. Geniet er van daar, veul leut!!!!

• 23 Juli 2016 - 19:52

Johan:

Mooie verhalen Mannen , lees ze met veel plezier. Hou vol en geniet . Oan Tsjins !!