18 Juli - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu 18 Juli - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu

18 Juli

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

18 Juli 2016 | Bolivia, Oruro

De meningen waren verdeeld over de te rijden route naar Oruro. Er waren 2 opties; de route terug zoals wij gisteren gekomen zijn via LaPaz of een onbekende slinger route van bijna 400 km over hoge bergtoppen van 5000 mtr. De meeste hadden grote schrik om weer via het drukke LaPaz te gaan maar omdat de andere route te onbekend was is toch iedereen over LaPaz gegaan. "The Deathroad was heftig maar rijden door LaPaz is zeker zo erg.
Wij zijn inmiddels halverwege van de totale Oranje Trophy qua tijd en kilometers en er staat inmiddels 6000 km op de teller. De auto van de dokters heeft problemen gehad met 1 aandrijfas en deze moet vervangen worden. Pieter van Berkel die later is aansloot in Cusco heeft een aandrijfas uit Nederland meegenomen in zijn bagage.
Verder hebben de dokters nog problemen gehad met de koelventilator en deze is vervangen door een standaard type welke voorradig was in LaPaz.
De grootste problemen heeft familie van Berkel met de VW bus gehad. In Cusco trappen ze door koppelingsplaten en konden geen meter meer rijden.
Het probleem was dat dit onderdeel voor dit type bus niet in Zuid-Amerika te verkrijgen is. In Nederland lagen de koppelingsplaten zo op de plank maar hoe krijg je die in een korte tijd in LaPaz ? De equipe "familie van Berkel" blijft maar uitbreiden want nu komt de vriendin van Joost van Berkel (Amy van Hooijdonk uit Breda) met koppelingsplaten ook naar LaPaz en zo hebben ze zondagavond de onderdelen in het hotel. Nu alleen nog een brug regelen zodat de monteurs maandag de koppelingsplaten kunnen vervangen. Maandagavond om 10 uur krijgen wij het bericht dat het gefixt is en dat de familie van Berkel dinsdag voor de zoutvlakte weer aansluit bij de groep.
De weg naar Ururo was een lange saaie weg dus hadden wij even tijd om bij te praten.
Ik vind het bijzonder om samen met Sander deze reis te maken, we vullen elkaar goed aan en hebben aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen.
Daarnaast let Sander bijzonder goed op eventuele mankementen aan de auto en voordat wij aan het bier gaan wordt eerst de auto weer in gereedheid gebracht voor de volgende dag.
Aangekomen in Ururo gaan wij nog een hapje eten met onze Brabantse vrienden en Thea en Jan uit Hellevoetsluis. Wij duiken met iets teveel rode wijn het bedje in.

• 22 Juli 2016 - 20:02

Elske Van Trotsenburg:

Succes met de tweede helft van jullie trip door Zuid Amerika. En zo te horen gaat dat jullie zeker lukken.
    Gegroet vanuit een warm en broeierig Nederland. John en Elske.

• 24 Juli 2016 - 23:35

André & Astrid:

Mannen, wat fijn dat jullie elkaar zo goed aanvullen! Heel veel succes met het vervolg van jullie Oranje Trophy Trip, en wij volgen jullie reisverhalen.