Reisverslag 17 juli - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu Reisverslag 17 juli - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu

Reisverslag 17 juli

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Paul

17 Juli 2016 | Bolivia, La Paz

Na een paar beroerde dagen voel ik me weer beter en blijft alles gelukkig binnen.
Vandaag gaan we La Paz weer verlaten om de welbekende "Deathroad" te rijden, de oude weg van La Paz naar Coroico. Maar voordat we La Paz verlaten gaan we eerst nog even tanken in de hoofdstad omdat hier relatief makkelijk brandstof is te verkrijgen. Na het nodige papierwerk om als buitenlander brandstof te krijgen is het ons gelukt te tanken en gaan we proberen de immense drukke stad weer te verlaten. Paul had de sleutel van het hotel nog in z'n zak dus moesten we nog even langs het hotel om deze af te geven, nou, dat heeft hij geweten. Door de drukte van de zondagsmarkt tegen de steile hellingen omhoog kruipend weten we het hotel weer te bereiken. Na deze kleine vertraging proberen we de stad te verlaten maar van de door onze gids Dirko geïnformeerde zondagmorgenrust in het verkeer was weinig te merken. Net buiten de stad als we een berg oprijden zien we Marijn en Geeske (medisch team) aan de kant van de weg met de motorkap open en daarbij Dirko en Arthur (technisch team). De ventilator van de koeling blijkt te zijn afgebroken waardoor de motor is overgekookt. We vervolgen onze weg om naar het verzamelpunt te rijden vanwaar we gezamenlijk de " Deathroad " gaan rijden. We starten op 3800 mtr en zullen over de 60 km lange weg afdalen naar 1000 mtr hoogte. Door de lage bewolking is het erg mistig en zien we het eerste stuk van de afdaling nauwelijks iets voor ogen, laat zien de spectaculaire afgronden waarlangs we rijden, na een tijdje komen we onder het wolkendek uit en zien we het prachtige landschap wat jungles aandoet met kronkelende weggetjes die lang de berg naar benden lopen. Aan het einde van de weg slaan we nog wat boodschappen in en koopt Paul en paar broodjes "kaas soufflé " die hij ook aan onze Woensdrechste vrienden Frank en Jaques uitdeelt. Na een paar km ligt onze camping tussen de splitsing van twee rivieren " Dos Rios " waar we ons kamp opslaan en we weer een heerlijk biertje drinken (was toch weer een paar dagen geleden). Doordat er geen WiFi aanwezig was ontstonden er weer mooie gesprekken en met de aanwezigheid van tafeltennissen tafels, tafelvoetbal en poolbiljart was iedereen gezellig bezig.

• 19 Juli 2016 - 12:49

Olga:

Fijn dat je je weer wat beter voelt, misschien toch iets verkeerds gegeten. Is het onderdeel voor het busje inmiddels aangekomen? Groetjes

• 19 Juli 2016 - 14:31

Vera:

Ha mannen,
    Fijn dat je je weer beter voelt Sander!
    Wat een verhaal iedere keer weer! Leuk om jullie zo te volgen..
    Handige actie btw om de hotel sleutel in je zak te laten zitten! hihi
    Ach ja, zulke anecdotes komen altijd nog wel eens van pas!
    Groetjes Veer

• 19 Juli 2016 - 22:28

Elske Van Trotsenburg:

Goed te horen dat het biertje weer smaakt Sander, proost ,.....wij drinken er een op jullie.

• 20 Juli 2016 - 10:16

Yannic:

Moh Sander, mooie verslagen en zo te lezen een erg vet avontuur.
    fijn dat je je weer beter voelt.
    Geniet er nog maar even van want straks zit je weer op de zaak ;)

Grt
    Yannic

• 21 Juli 2016 - 20:48

John:

Sander & Paul
    Wat leuk en stimulerend om jullie reisverslagen en foto's te kijken en te lezen. Gisteren tijdens de verjaardag van Eltje werden we erop attent gemaakt. Vandaag alle verslagen verslonden. Na Suriname, Guyana, Brasil, Peru en Bolivia ligt Rio al bijna "om de hoek".
    Geniet van de "laatste paar kilometers" en er zal nog wel een hotelletje beschikbaar zijn nu die Russen thuis blijven bij Olympics.