Dinsdag 12 juli - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu Dinsdag 12 juli - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu

Dinsdag 12 juli

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

12 Juli 2016 | Peru, Ollantaytambo

Het kamperen bevalt mij goed. ( m.u.v. s'nacht poepen in het bos ) Het geeft een bepaalde gevoel van vrijheid als je in de ochtend wakker wordt gemaakt door fluitende vogeltjes en de natuur ziet ontwaken, dat is prachtig !
Vandaag wordt de korte broek opgeborgen en gaat de lange broek met trui aan. Wij gaan nu echt de Andes gebergte in. Ik ben nogal wat gewend wat betreft de Alpen in Europa en heb toch al heel wat bergpassen op gereden maar wat wij vandaag mee maken is echt niet met woorden te beschrijven. Fantastisch !!
De Nissan Patrol moet hard werken om de top te bereiken en de ijle lucht speelt hem parten. Maar wij bereiken na een aantal stops en heel veel foto's de top van 4725 mrt.
( de hoogste berg in Europa Mont Blanc is 4800 mtr.)
Op de top wachten wij op onze Brabantse vrienden en zien Eric en Stan met hun Toyota HiLux de Hyundia Galloper omhoog trekken. Problemen voor de Driving Doctors Marijn en Geeske.
De koeling van de motor functioneert niet goed en het technisch team wat achter opkomt gaat gelijk aan de slag. Deze gasten gaan even een radiateur met ventilator demonteren en herstellen op 4700 mtr. hoogte. Ongekend !
Wij maken overigs ook deel uit van een proef over hoogteziekte. De Doctors hebben onze gegevens opgenomen, leeftijd, gewicht, bloeddruk , hartslag en zuurstof in het bloed. ( saturatie ) en meten deze gegevens op bepaalde hoogte.
Je merkt aan je lichaam dat je zuurstof gehalte minder wordt en je hart moet harder werken. Ikzelf kreeg last van duizeligheid en licht hoofdpijn maar zodra je weer afdaalt is dit ook gelijk weer over.
De route naar onze dag eindbestemming is zo prachtig dat wij regelmatig stoppen om van de uitzichten te genieten en even een dorpje inlopen om van de kleurrijke Peruanen te genieten. Wij komen ook nog uit bij een begrafenis stoet waar een soort van TTT band achteraan loopt met treurige muziek. ( echt net TTT Elske, Hahaha ) Prachtig om te zien.
Aan het einde van de dag komen wij aan in Ollantayambo een toeristisch dorpje voor de Machupicchu waar wij in een Lodge ( onze daktent is veel beter) de nacht doorbrengen.

• 13 Juli 2016 - 19:03

Olga:

Geweldig om jullie verslagen weer te lezen, wat een geweldige ervaring. Is het mogelijk om ook een paar foto's bij de verslagen te doen? Zou heel erg leuk zijn . Goede reis verder. Groetjes.

• 13 Juli 2016 - 21:02

Elske Van Trotsenburg:

Hey Paul toch zeker wel een foto van de TTT gemaakt . Geluidsopname hopelijk niet, haha.

• 13 Juli 2016 - 22:20

Kees En Mia:

Hoi Paul en Sander,

Leuk om jullie reisverslagen te lezen.
    Nog een mooie reis verder en heel veel plezier.
    Geniet met volle teugen van dit grote avontuur.
    We blijven jullie volgen.

Groetjes,
    Kees en Mia

• 13 Juli 2016 - 23:09

Ronald:

Mooie verhalen! Leuk om het allemaal zo te volgen. Goede reis verder en geniet ervan.

• 14 Juli 2016 - 06:31

Rob Pakvis:

Beste Paul en Sander,
    Wat een ervaringen doen jullie op. Mooie verhalen mis alleen wat foto's erbij want als je de verhalen zo leest word ik erg nieuwsgierig. Geniet en beleef en Sander we missen je man.
    Succes en ga vooral door met de geweldige verhalen.
    Groeten uit het Westland

• 14 Juli 2016 - 08:01

Addy:

Mooi,wat een belevenis ! XXX

• 14 Juli 2016 - 21:45

André & Astrid:

Supergaaf wat jullie meemaken en met ons delen. Heel veel succes met het vervolg van jullie Oranje Trophy 2016!