Zondag 10 juli - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu Zondag 10 juli - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu

Zondag 10 juli

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

10 Juli 2016 | Peru, Puerto Maldonado

De organisatie heeft op de dag van de Heer een extra rustdag ingelast. Omdat wij vrij makkelijk over de BR319 zijn gegaan lopen wij voor op schema en dus een extra relax dag. Bij het wakker worden in onze daktent ziet de Anaconda lodges er heel anders uit als gisteren toen wij in het donker aankwamen. De zon komt door de oerwoud bladeren en de vogelspinnen zitten weer verscholen in hun palmbomen.
Af en toe hebben wij zelfs WiFi bereik en maken daar dan ook gretig gebruik van om het thuisfront (en Australië) te informeren ( zie reisverslag7,8, 9 juli)
Door de vele verkeersdrempels van de avond hiervoor is de dakgoot van de auto gescheurd waar de dakimperiaal in staat. We hebben teveel gewicht op het dak liggen en moeten dit vandaag gaan oplossen. Samen met Arthur van het technisch team bedenken wij ( met name Sander) een oplossing en met 2 uurtjes werk is het weer gefixt.
Onze vriend Jack uit Woensdrecht heeft intussen een aantal tuktuks geregeld om ons met een groep mannen naar de stad te brengen en een café op te zoeken waar wij de finale van het EK kunnen gaan kijken. Na de wedstrijd gaan wij terug naar de lodges voor het avondeten. De vrouw van de Zwitserse eigenaar is een Thaise en zij zorgt samen met haar dochter voor een heerlijk Thais eten.
Deze dag lekker rustig doorgekomen maar hiervoor zijn wij niet gekomen dus kijken wij weer naar morgen uit wanneer wij de Amazone gaan verlaten en de machtige Andes binnenrijden.