Zaterdag 9 juli - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu Zaterdag 9 juli - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu

Zaterdag 9 juli

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

09 Juli 2016 | Peru, Puerto Maldonado

Vandaag vroeg uit de veren want het beloofd een lange dag te worden.
620 km en een grensovergang naar Peru.
Brazilië uitkomen is geen probleem maar Peru binnen komen is een ander verhaal.
Het heeft 5 uur geduurd voordat alle formaliteiten waren geregeld en dat wij weer verder konden. Toen wij weg gingen bij de grens overgang moesten er nog 8 auto's gedaan worden en uiteindelijk hebben de equipe Driving Doctors en de familie van Berkel de nacht moeten doorbrengen bij de grensovergang omdat het internet was uitgevallen konden de auto,s niet worden ingevoerd.
Vreselijk balen natuurlijk maar dit hoort ook bij de reis.
De overgang tussen het rijke welvarende deel van Brazilië en Peru is groot. De huizen worden hutjes en het straatbeeld is armoedig.Er is nauwelijks straat verlichting en het verkeer is vol risico's. Er rijden motors met man, vrouw en kinderen rond zonder licht en helm op dus het is erg oppassen geblazen. Na ongeveer 150 verkeersdrempels verder die slecht aangeven zijn komen wij aan in Puerto Maldonado waar wij ons kamp opslaan in de Anaconda Lodge. De Lodge ligt in het laatste jungle gedeelte van de amazone. Door onze medereizigers wordt gewezen op de vogelspinnen die aanwezig zijn in het bos. De meeste durven niet meer in hun daktent te slapen maar wij besluiten dit toch te doen. Uiteindelijk volgen meerdere ons voorbeeld. Nu worden de mannen van de jongens onderscheiden wordt er lachend geroepen. Uiteindelijk met een paar pilsje op de tent op gezocht zodat wij snel de slaap zouden pakken.

• 10 Juli 2016 - 20:02

Olga:

Fijn dat jullie goed de grens zijn overgekomen en stoer dat jullie toch in de daktent hebben geslapen. Voorzichtig rijden dan maar, problemen in zo'n land zijn echt niet fijn. Leuk om de reisverslagen te lezen en veel succes met de verdere reis. Liefs , Wim en Olga

• 10 Juli 2016 - 21:40

Frans Wildhagen:

Hoi Paul en Sander,
    Iedere keer leuk om jullie reisverslagen te lezen. De plaatsen en steden die jullie aan doen zoek in allemaal op in een wereldatlas of Google.
    Ondertussen heb ik alle verslagen uit geprint en zo krijg ik straks een mooi "boekwerkje".
    Nog veel succes op jullie verdere reis en groeten van Frans.

• 10 Juli 2016 - 22:02

John En Elske:

Hoi Paul en Sander,
    Volgen met plezier jullie reisverslag genieten van de mooie en spannende verhalen die Paul mooi kan verwoorden. Ook het filmpje gezien van de auto die vast zat in de dikke klei. Kijken uit naar het volgende verslag. Veel succes voor de volgende ritten.
    John en Elske.

• 11 Juli 2016 - 21:44

Vera:

Hoi Sander en Paul,
    Het is echt leuk om jullie zo te kunnen volgen!
    Veel plezier nog mannen,enne... check ff of die vogelspin niet in de auto is gekropen....Hhihi
    Veel plezier nog!
    Groetjes Vera

• 12 Juli 2016 - 14:45

Louis:

Jullie gingen voor het avontuur en worden op jullie wenken bediend. Veel foto's nemen om straks het geheugen op te frissen... Goede reis, heren. Groeten Louis