30 Juni - Reisverslag uit Indian House Island, Guyana van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu 30 Juni - Reisverslag uit Indian House Island, Guyana van Paul Goorbergh - WaarBenJij.nu

30 Juni

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Paul

08 Juli 2016 | Guyana, Indian House Island

Na een nachtverblijf op de Iwokrama River Lodge, een schitterend complex in de ongerepte natuur van het regenwoud in Guyana, vertrokken we na een prima ontbijt naar de Iwokrama Canopy Walkway. Daar hebben we met een treetopwalk – naar 3 plateau’s op 33 meter hoogte – het overzicht over een stukje van de toppen van het regenwoud. Dieren hebben we niet gespot, maar dat heeft te maken met de grootte van onze groep. De dieren blijven dan vaker op afstand.

Het vervolg van de dag was weer een rit met kuilen, heel veel kuilen. Om een indruk te geven: je moet al heel behendig zijn wil je een gemiddelde snelheid van 45 km per uur halen. In de tussentijd verandert het landschap van het onbewoond regenwoud in savannen landschap waar in kleine dorpjes verspreid indianen wonen.

We komen aan op onze eindbestemming Rock View Lodge, een werkelijk idyllisch complex met een restaurant, zwembad, barretje in een lieflijke omgeving van dieren en houten huisjes.